Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου 2010

Στην Κομισιόν το ζήτημα των παρεμβολών στο FIR Λευκωσίας από την τουρκική πλευρά

Γραπτή ερώτηση του Ι. Κασουλίδη

Βρυξέλλες (ιδ. ανταπόκριση)

Ενώπιον της Ευρωπαικής Επιτροπής έθεσε σήμερα, Τετάρτη, ο Ευρωβουλευτής Ιωάννης Κασουλίδης το ζήτημα των παρεμβολών του «κέντρου ελέγχου» του παράνομου αεροδρομίου της Τύμπου στην εναέρια κυκλοφορία του FIR Λευκωσίας και τις συνεπακόλουθες πιθανές συνέπειες για την ασφάλεια των 250.000 πτήσεων, που το διασχίζουν ετησίως.

Ο Κύπριος Ευρωβουλευτής τονίζει, ότι η τουρκική στάση δεν παραβιάζει μόνο τις σχετικές διατάξεις της Σύμβασης του Οργανισμού Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), αλλά και την πολιτική της ΕΕ για τον «Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό».

Υπογραμμίζοντας την άρνηση της Τουρκίας για οποιαδήποτε συνεργασία με την Κυπριακή Δημοκρατία σε θέματα πολιτικής αεροπορίας, καθώς και την τουρκική διαφωνία [1] στην προσπάθεια της Κομισιόν, του ICAO και του EUROCONTROL για την επίτευξη προσωρινής τεχνικής διευθέτησης του προβλήματος, ο κ. Κασουλίδης ζήτησε από την Κομισιόν να τον ενημερώσει για τις ενέργειες στις οποίες προτίθεται να προβεί προς την κατεύθυνση της Τουρκίας, προκειμένου να την υποχρεώσει να σεβαστεί το διεθνές δίκαιο και τις σχετικές πολιτικές της ΕΕ και εν τέλει να περιορίσει τους παραπάνω κινδύνους για την ασφάλεια της εναέριας κυκλοφορίας.

Εξάλλου, ο Κύπριος Αντιπρόεδρος της Ομάδας του ΕΛΚ έθιξε το ζήτημα της απαγόρευσης από την Τουρκία προς τα εγγεγραμμένα στην Κύπρο αεροσκάφη να υπερίπτανται του τουρκικού FIR, καθώς και την καθολική απαγόρευση απευθείας πτήσεων από την Κυπριακή Δημοκρατία στην Τουρκία, κάτι το οποίο συνιστά ξεκάθαρη παραβίαση της σχετικής Συμφωνίας του Σικάγου.

Επί του προκειμένου, ο κ. Κασουλίδης ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ενημερώσει το Ευρωκοινοβούλιο για το πώς προτίθεται να ενεργήσει προς την κατεύθυνση της Τουρκίας, προκειμένου να διαφυλαχθούν τα νόμιμα δικαιώματα των κρατών μελών της (στη συγκεκριμένη περίπτωση, της Κύπρου), ώστε να χρησιμοποιούν το FIR της Άγκυρας, αποκαθιστώντας έτσι την ασφάλεια της εναέριας κυκλοφορίας, τη μείωση των καθυστερήσεων και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (σσ: λόγω των σχετικών παρακάμψεων από το FIR Άγκυρας που προαναφέρονται) και συνεπώς την αποκατάσταση του υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ των διεθνών αεροπορικών εταιρειών στην περιοχή.
πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: