Δευτέρα 13 Αυγούστου 2012

Εταιρίες που ξαφνικά έγιναν "ελληνικές"


 
Φίρμες με «όπλο» την ελληνική σημαία 
 

Μαιρη Λεμπεση

Σε μια ενδιαφέρουσα αντιστροφή όλων όσα ίσχυαν στην αγορά της ένδυσης, οι ελληνικές σημαίες στις βιτρίνες των καταστημάτων αποτελούν το τελευταίο «όπλο» των εμπορικών επιχειρήσεων. Εμποροι που έως πρότινος έσπευδαν να γνωστοποιήσουν στον πελάτη ότι οι συλλογές τους είναι ξένης προέλευσης, πλέον τονίζουν με κάθε τρόπο τη σχέση της εκάστοτε εταιρείας με τη χώρα μας. Ωστόσο, ο καταναλωτής οφείλει να γνωρίζει ότι είναι πραγματικά ελάχιστα τα είδη που παράγονται στην Ελλάδα, με τη συντριπτική πλειονότητα να αποτελούν εισαγωγές από χώρες της Ασίας ή ακόμη και των Βαλκανίων και της Τουρκίας.

Το φαινόμενο είναι ιδιαίτερα εμφανές στην παρούσα φάση σε ό,τι αφορά τα μαγιό, με επιχειρήσεις όπως η Blue Point-Αργυρός αλλά και η Venus Victoria του Ομίλου Χατζηιωάννου να διαφημίζουν ότι τα brands τους είναι ελληνικά ακόμη και στα καρτελάκια των μαγιό και των εσωρούχων τους. Αντίστοιχα, στην υπόδηση, αλυσίδες καταστημάτων όπως οι Τσακίρης-Μαλλάς και Migato γνωστοποιούν στους περαστικούς την ελληνική τους προέλευση, με σχετικές επιγραφές στις βιτρίνες των καταστημάτων τους, ενώ και η Φειδάς με το boxer υπενθυμίζει στις διαφημίσεις της την -αληθινά- ελληνική της παραγωγή. Στα αξεσουάρ, ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η φετινή διεθνής διαφημιστική εκστρατεία της Folli Follie, με τίτλο «Crazy for Greece» και φωτογράφηση γνωστής ηθοποιού/μοντέλου -από την ανερχόμενη κινεζική αγορά όμως- στη Σαντορίνη. Αντίστοιχα, στην ελληνική της προέλευση επενδύει συχνά πυκνά και η αλυσίδα Jumbo, παρά το γεγονός ότι η συντριπτική πλειονότητα των ειδών της προέρχεται από την Κίνα. Περισσότερα είναι τα παραδείγματα στην αγορά της ένδυσης, δεδομένου και του μεγέθους της. Εταιρείες όπως οι Raxevsky, attrativo, Artisti Italiani και Sprider Stores τονίζουν την ελληνική τους καταγωγή, ενώ ενδιαφέρον προκαλεί η ανάρτηση της ελληνικής σημαίας στις βιτρίνες της αλυσίδας Prince Oliver, όταν είναι γνωστό ότι η εταιρεία έχει εξαγοραστεί εδώ και χρόνια από ιταλικό όμιλο...

kathimerini

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Να χρησιμοποιούν ελληνικές ονομασίες τότε. Αλλιώς λουκέτο.

Ανώνυμος είπε...

ΨΩΝΙΖΩ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΟΧΙ ΤΩΡΑ ΣΤΗΝ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΜΟΔΑ ΚΙ ΑΥΤΟ,Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΒΡΙΣΚΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ.ΟΜΩΣ ΡΟΛΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΧΕΙ ΣΤΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ.ΝΑ ΠΑΩ ΣΕ "ΔΙΚΟ"ΜΑΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ & ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ ΜΟΥ ΤΗ "ΔΙΝΕΙ" ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΠΟΛΥ.ΟΠΟΤΕ ΜΗΝ ΚΟΙΤΑΤΕ ΜΟΝΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ,ΑΛΛΑ & ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ.