Παρασκευή 10 Αυγούστου 2012

Boeing και NASA δημιουργούν το μέλλον της αεροπλοΐας (Βίντεο)


Η Boeing και η NASA πραγματοποίησαν την πρώτη πτήση του αεροσκάφους επίδειξης τεχνολογίας X-48C, σε κλίμακα, γνωστό και ως BWB – Blended Wing Body Project. Στόχος του προγράμματος είναι να αποδώσει κάποια στιγμή ένα αεροσκάφος το οποίο θα μπορεί να μεταφέρει πάνω από 800 επιβάτες, περνώντας βέβαια από όλα τα ενδιάμεσα στάδια.



Αυτό που οδήγησε τη NASA και την Boeing να προχωρήσουν στην υλοποίηση του προγράμματος από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 κι έπειτα, είναι το ολοένα και αυξανόμενο κόστος των καυσίμων, η έλλειψή τους και η ανάγκη για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Η σχεδίαση του αεροσκάφους – υπεραντωτική πτέρυγα υπήρχε από τη δεκαετία του ’40 ως ιδέα. Αλλά η τεχνολογία της εποχής δεν επέτρεπε και πολλά πράγματα. Η πρώτη μελέτη για το θέμα έγινε από τη NASA το 1943!

Τα αεροσκάφη με σχέδιο υπεραντωτικής πτέρυγας, διαφέρουν από τα κλασικά που έχουν «σωληνωτή» σχεδίαση, στο ότι διαθέτουν μία τεράστια πτερυγική επιφάνεια, που αυξάνει την άντωση, ενώ μειώνεται και η οπισθέλκουσα. Το μόνο σημαντικό αρνητικό του σημείο είναι η έλλειψη ελέγχου σε πολύ χαμηλές ταχύτητες, λόγω της απουσίας κάθετου σταθερού. Αυτό μπορεί να επιλυθεί με ένα πολύ καλό σύστημα ελέγχου πτήσης, αλλά μία βλάβη σε αυτό μπορεί να αποβεί μοιραία.



Τα βομβαρδιστικά Β-2 είναι ένα τέτοιο παράδειγμα σχεδίασης. Αυτό που κατάφεραν η NASA και η Boeing είναι ότι δοκίμασαν αυτήν την σχεδιαστική πρόταση, με τους κινητήρες στο επάνω μέρος του αεροσκάφους, ώστε να μειώνεται και το ηχητικό ίχνος.

Το δεύτερο σημαντικό πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι αεροναυπηγοί είναι η δυνατότητα συμπίεσης της καμπίνας σε ένα αεροσκάφος που δεν είναι ένας απλός κίλυνδρος. Αρχικές μελέτες είχαν δείξει ότι μετά από συνεχείς φορτώσεις, τα σημεία σύνδεσης των διαφόρων επιφανειών αποκολλούνταν. Αλλά και πάλι η NASΑ με μελέτη της τη δεκαετία του ’90, ανακάλυψε μία νέα μέθοδο συγκόλλησης, την οποία ονομάζεις Περσεύς.



Υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος για την υλοποίηση του σχεδίου σε πλήρη κλίμακα. Πόσο μάλλον μέχρι να αποδώσει ένα αεροσκάφος τέτοιας σχεδίασης, με δυνατότητα μεταφοράς πάνω από 800 επιβάτες.
Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι, η παγκόσμια οικονομία σε μεγάλο βαθμό κυριαρχείται από τις χώρες που μπορούν να δημιουργήσουν τεχνολογία. Κάτι που σημαίνει ότι οι χώρες που διαθέτουν ισχυρή έρευνα και ανάπτυξη και ισχυρές υπολογιστικές δυνατότητες, είναι αυτές που πάνε μπροστά. Οι υπόλοιποι απλά ακολουθούν εισάγοντας τα προϊόντα της τεχνολογίας. Και για κάποιους άλλους, αυτά είναι «επιστημονική φαντασία».
defence-point

Δεν υπάρχουν σχόλια: